top of page

Allen Ginsberg: Ölüm Baba Ezgileri


hey ölüm baba, eve uçuyorum

hey gariban, çok yalnızsın

hey ihtiyar baba, nereye gittiğimi biliyorum

ölüm baba, artık ağlama

annem orada, yerin altında

kardeşim ölüm, lütfen göz kulak ol

ihtiyar ölüm teyze kemiklerini gizleme

ihtiyar ölüm amca iniltilerini duyuyorum

ey ölüm bacı sızlayışların ne tatlı

ey çocuk ölümler gidin son demlerinizi soluyun

hıçkıran göğüsler ölümünüzü kolaylaştıracak

acı yok, gerisini göz yaşları halleder

dahi ölüm işin bitti

sevgili ölüm bedenin bozuldu

ölüm baba eve geliyorum

guru ölüm sözcüklerin doğru

hoca ölüm bana bu şarkıları

söylettiğin için sana teşekkür ediyorum

budha ölüm, seninle uyanırım

dharma ölüm, zihnin tazedir

sangha ölüm, bunu çözeceğiz doğan şey ıstıraptı

cehalet beni yalnızlaştırdı

acı gerçekleri hor göremem

ölüm baba bir kez daha elveda

doğurduğun hasta bir şey değildi

kalbim sakin, zamanın göstereceği gibi çeviri: mustafa burak sezer

Merhale Dergisi Sayı 1, 2013

Featured Review
Tag Cloud
Henüz etiket yok.
bottom of page